"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, July 22, 2013

Aku Akan Kembali

Assalamu'alaikum,
Mood still tertinggal kat Kolej Teratai 1. Tapi, bila ingat2 balik...rupanya baru 9 hari aku kat rumah. Hmmm, dulu gatal nak balik sangat. Bila dah ada kat rumah, nak stay kat kolej pulak. Manusia memang tak pandai bersyukur. Huhu!

Sorry guys, update aku sejak dua menjak ni lebih kepada tacing2 compare dengan dulu. Mood baru tinggalkan suasana kolej..................... =(

Aku baru nak start bl0gging, tetiba mamat boboi datang teros tido atas wire laptop aku. Haish!!! Kalau ngantok sangat sekalip0n, pegi la baring tempat lain.



Kekreatifan yang terserlah bila bosan sangat..
Exam dah abes, tapi still lepak kat kolej.
Sem akhir la katakan...haha!

Masa aku nak tido, tetiba aku rasa segan semacam.
Rupanya si frogie ni tengah sengih2 tepi aku.
Apa daa...
Tuan ko takda, ko ngorat aku plak.

Masa nie Pika ajak aku gi beli makanan kat DC.
Aku malas nak turun. 
So dengan baik hatinya, aku volunteer nak buatkan megi goreng untuk dia. 
Sahur terakhir aku dengan Pika p0n, kitorang makan megi goreng gak.
Maybe boleh dijadikan makanan rasmi, tanda persahabatan kitorang. Haha...

Ni si bulat.
Aku tak tawu napa aku tengok muka tuan dia p0n nampak bulat je. 
So, terlekat la panggilan Bulat kat dia....

Nie Nuha, lepas abes presentation FYP kitorang.
Lapar ea Nuha???
Sampai tak sedar aku snap gambar banyak2...

Nie la Pika, rumet tersayang aku. 
Kitorang pegi makan nasik arab kat sek 7.
Memang enjoy ar. Sebab aku dah abes FYP, hehe!
Kat sebelah Pika, Angoh. Susah sangat nak ambik gambar dia.
Mahal sgt eaaa???
Aku gi melahap nasik arab ni dengan Jannah, Zati Rodi, Pika and Angoh.
Gambar dua org lagi takda. Sebab dorang busy sangat belek nasik dengan ayam/kambing.
Tak sampai hati aku nak ambik masa dorang untuk bergambar kejap. Khusyuk sangat dorang sembang dengan ayam tuh...hmm!


Yang ni aku bagi kat sorang sahabat aku. 
Ingat pesanan aku tau...
Frenz forever. Sayang ko... (*_*)

Hehe, si Isyzreen. Tak pernah selamat sliper dia dgn aku.... 
(*_*)

Yang ni aku bagi kat si Bulat.
Bulat, study rajin2 tau.
Jangan malas2. 
Jangan study last minit...penat!

Nie pulak bilik aku sem lepas.
Pika, Damia, korang ingat lagi tak bilik nie?
Sem ni, bilik ni jadi bilik kosong.
Tapi still berpenghunikan aku, baulu dan kwn baik baulu..dan tak lupa, kembar baulu (*_*)

Baulu seronok duduk bilik ni. 
Selalu dapat makan best2.
Jaker, ayam, nasik...
Sampai tak nak makan kuaci dah...huhu!
Masa hari terakhir aku nak balik rumah, baulu buat hal. 
Tak nak makan, tak nak ambik kuaci, tak nak makan kobis...
Dia tawu, dia nak tinggalkan Bulat kot. Baulu ada kembar kat sini.
Kembar dia sama macam baulu. Suka berjaga malam, hentam tido siang. (mcm tak nak bangun dah)


Entah air apa ntah dorang minom.
Musykil je tengok botol camnih...haih!

I miss this 'place'.
Sape sangka, ni jadi tempat aku study time study week hari tue. 

Nie bilik aku masa sem 5.
Tapi aku still menghuni bilik ni masa sem 6.
Yup, hanya sebuah bilik biasa.
Tapi dah banyak bagi aku kenangan.......
susah aku nak lupakan.
Dan aku harap, aku tak kan lupakan....sampai bila2.
InsyaAllah.

On the way balik rumah,
nampak tanda Giant SHAH ALAM.
Aku akan jejak lagi kaki aku kat sini...tapi bila?
Nantikan kemunculan aku...hoho!

Aku tak pernah jangka aku akan belajar kat Shah Alam.
Satu tempat yang mana, aku tak penah p0n impikan...
Dan aku penah elak ambik kos kat satu u ni, semata2 aku tak nak duduk area selangor. Haha!
Last2, Shah Alam jadi memori berharga untuk aku.
Allah lebih mengetahui kan?

Masa aku balik, boboi p0n gi main dengan baulu.
Ko pegi mana haa?
Lama tak nampak ko?
Eh, ko makin bulaaatttt!!!
Baulu: Ada si bulat bagi aku makan. Aku happy dgn dia. Dia selalu main dengan aku. 
Boboi, aku ada kembar kat sana...comel macam aku. Dia penah bagi aku makan kuaci, semata2 sebab aku buat bising, nak kuar jenjalan. Bosan terkurung dalam sangkar nih. Aku tak sangka weh dia nak suapkan aku kuaci. Dulu dia anti dengan aku...tapi aku tawu, jauh di sudut hati dia, dia sayang aku.
Baulu jiwang...layan perasaan.
Kembar dia ajar, brutal2 p0n, dalam hati ada taman.


Baulu: Bla..bla..bla... (sembang2)
Boboi: Sudah2 la baulu... Jeles tawu tak. Ko penah cecah kaki kecik ko kat shah alam. Aku ni...hmmm!


Aku suka ayat ni. Dan aku faham, kenapa dia bagi buku ni kat aku.
Thanks for teaching me the beauty of life.
Aku hargai.
InsyaAllah aku ingat sampai bila2. 

Bulat, ni baulu tengah jalan2 dalam bilik. Dia cari awak ni,,, =(

Takda apa yang aku nak ceritakan sangat. Biar gambar2 ni berbicara untuk aku. Yang pasti, aku bersyukur...saat2 terakhir aku kat UiTM, ada banyak perubahan yang berlaku. Dan perubahan tu memang tak dijangka oleh aku dan mereka. Thanks for keep accompanying me. Thanks for all the memories. Thanks for everything.......but, sorry for what I have done. Tersalah kata, terkasar gurau senda, terlepas tingkahlaku...minta dimaafkan. Aku masih cuba untuk berubah.

Ya-Allah, pelihara mereka dalam rahmat-Mu. Ampunkan aku dan mereka di sekeliling aku, kasihi mereka, lebih dari aku menyayangi mereka...sesungguhnya Engkau Maha Pengasih.  

UiTM Dihatiku, SISPA Disanubariku.





6 comments:

Anonymous said...

Kembali untuk menerima segulung ijazah dan mungkin,tidak mustahil untuk kembali menyambung pengajian ?? (^_^)

Anonymous said...

InsyaAllah... tapi berkemungkinan besar, menyambung pelajaran dlm bidang kehidupan lebih diutamakan buat masa ni.
Apa2 pon, thanks for keep reading this blog..haha. dari sy kecik...sampai la makin kecik...errrr....

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sayang ko gak...time kasih tau..hampir je aku xprasan ap yg tgantung kat ampai..hehe..aku x dpt nk wat smthng yg sweet mcm tu...ko x penah gagal bg kjutan kat aku..hehe..sweet sgt..hehe

Ikan Kap Merah said...

forever teratai...wlaupon dah abes...skang pejabat...kekeke

Anonymous said...

IFE: Aku xsedar pulak, sblm ni aku ade buat kejutan kat ko.... (*_*)