"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, July 6, 2013

Aku Manusia Biasa?

Assalamu'alaikum,
Selepas  tiga bulan aku berdiam diri dalam arena 'ngumpat2' dlm bl0g, akhirnya hari ni Budak Merah kembali ke sekolah....eh?

Mood akhir sem ni, lebih kepada tacing2....takda kelakar2. Harap maklum. Hoho! Apa2 p0n, be cool! (*_*)

Sedar tak sedar, sekarang aku bergelar "Pegawai Tamat Latihan" dalam dunia SISPA UiTM Shah Alam.


TAPI...
Latihan SISPA mungkin tamat di sini...
Latihan JPAM, mungkin diteruskan...
hingga HUJUNG NYAWA.

Pada tanggal 8 Jun 2013, berlangsunglah lagi program Majlis Makan Malam SISPA UiTM Shah Alam, yang dianjurkan oleh junior2 aku, PKS Muda 2012.
InsyaAllah banyak benda yang dorang belajar. Kalau tak banyak sekalip0n, harap2 boleh dijadikan pengajaran untuk terus komited dalam program2 yang lain. Belajar sekali, tak bermakna kita akan terus faham....kadang2 kita memerlukan masa untuk faham sesuatu. Yang penting, kita ikhlas untuk belajar dan mencuba dan...................kena sembur. Lalalallaaaaaaa (*_*)


 Pegawai-pegawai Muda


Tiada kaitan. Sekadar gambar. 
Dia sudah 'taken' sudaaaa....
p/s: 'Dia' ditujukan utk sape eak? Hehe









I Love SISPA ke...
I love SIS iPAr?




EH?

cool!!






No komen.......=P




Sweet tak dorang?
(*_*)

Cumilllll (*_*)

Badang Logistik dan anak didik beliau.... (*_*)



Jurulatih dan Monster BERWIBAWA.




No komen...haha!

Si Protokol yang still sebok dgn protokol beliau, even tengah makan.....
Haish, aku pulak yang rasa mcm nak suap2 makanan tu kat mulut dia. Buzy ben0r!
Maybe ini la Pegawai Berwibawa yang telah dilahirkan oleh SISPA.
Sentiasa komited walaup0n bukan event beliau.
All the best Yana... (*_*) Be cool eh.

Kawen cepat2 ea Madi...
lalalaaaa...

Cantik akkk?
(*_*)
"~Sentiasa support even tak diundang~"

Adam dan Hawa...
Tapi masing2 dah berpunya....hoho!
Moga kekal hingga ke jinjang pelamin dengan pasangan masing2.




Bersama2 si Hawa 2013...
Beliau menaiki kenderaan yg sama dengan kami, masa datang dinner nih.
Rezeki duduk dgn kami ar tu...hoho!
Tahniah Isyzreen Fara Eleena Binti Abu Bakar.
(Aku tak pasti dorang sebut nama ko ape mlm tu....)
Bukan setakat bunga tumbuh di hati, kat kepala p0n boleeyyyy!

My roomates tersayang!!!
Good luck in your future.
Panjang umur, kita jumpa lagi. (*_*)

Dengan Jurulatih Kawad...Koperal Jumaah.
Kpl tacing sikit malam ni..
(Tegas kat padang kawad, brutal2...tak bermakna takde tanam pokok dalam hati)
Tahun ni last aku boleh jumpa Kpl.
Takpe la...terima la bunga buatan PKS Muda ni, tanda saya tetap ingat kat Kpl.
 Even berlainan pangkat, tapi hormat tetap dihati...... (*_*)

Alaaa...tak nampak, kerongsang kami sama... =P

Pn Dyla....
Monster Berwibawa yang nak 'bunuh' aku.
Nampak tak, Pn pegang pisau uh....huhu

Niat tadi nak post gambar2 urusetia jugak. Tapi tak banyak time buat keja...so, malas nak upload. Hoho....wa berjiwa kejam!

Serba sedikit tentang aku.

Aku masuk SISPA sebab apa?
Aku bukanlah manusia yang hebat. Jika dilihat dari sudut fizikal sekalip0n, aku tak layak untuk bergelar wirawati negara. Maybe sebab tu, aku lebih selesa untuk join JPAM, yang mana.....ia fokus kepada sukarelawan tapi penuh dengan ilmu pengetahuan untuk dipelajari.

Yup, aku bukan siapa2. Tak pernah terlintas di fikiran aku untuk pegang title pengarah projek Kinabalu.
Jauh sekali untuk bermimpi...aku akan pegang amanah sebagai PKS Tinggi. Dan tak tercalit langsung perasaan akan jadi PKS Terbaik kat Perhimpunan ke-3.

Suma tu rezeki sepanjang aku berkecimpung dalam dunia SISPA. Banyak yang aku dapat dari aku sem 1 sampai la dah dapat title Pegawai Tamat Latihan.

Tapi, aku tetap aku...manusia biasa, Si kecil yg comel kadang kala sukar diduga. Aku ingin digelar manusia biasa, kawan, sahabat. Tak ada beza dengan kalian. Perbezaan paling ketara, mungkin pengalaman. Kerana kau mencipta pengalaman aku sendiri. Tapi kalian mencipta sejarah hidup kalian. Cuma satu yg aku amat harapkan......moga semangat aku terus mekar dlm diri kalian.




7 comments:

Mohd Norazlan Abd. Rahaman said...

Tahniah. Selamat meneruskan kehidupan 'Budak Merah'. (^_^)

Anonymous said...

UiTM...SISPA...

Anonymous said...

Time kasih aj..xkn aku lupe org yg rajin 'curi' sliper aku hehe..tp ble sliper hlg xrasa isau..rasa hepy sbb aku tau ko yg wat..rasa ko ad..tp lpas ni..sliper aku msti tsusun rapi je..in shaa Allah kite pasti jumpe lg..syg awak bdk merah yg comel

Anonymous said...

Huhuhu...terima kasih aj...mujur kita sempat cipta kenangan bersama-sama...aku psti akn merindui ko...nnt da xde org yg akn wat ak bad mood...mrah ak...mcm2 ag...huhu...will miss you...sobs2...hhu...:'(

Anonymous said...

Semoga segala kenangan ni tak dilupakan seorang 'Budak Merah'...=)

mamee monster said...

asal bru bace ek~~~ uwaaaaa!!! T_T.. pas nie biler nta dpt jupe~~ my most monster junior~~ akn ku igt bout my fake birthday forever... hahahaha

Anonymous said...

Haha....jg seluar tu elok2 tau. kalau koyak, bkn sy yg bt .... jgn tuduh sy. hoho.