"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, February 12, 2012

calculator seorang budak aktuari...

Assalamualaikum,

Hari tu gi kelas exam P. Tapi, bertahan cume 2,3 hari je la. Ditambah dgn rasa, aku still tak boleh study dgn cara buat latihan terus tanpa diajar....so, I've decided, aku tak nak gi kelas. Pegi p0n tak faham sebab mende basic tak ingat. Kesimpulannya, kene rujuk balik buku2 aku yg kat umah tue utk senang faham. (Nasib tak recycle lagi) ADES!


Kalau ikut pengiraan lecturer, paling kurang aku kena jawab 5 soalan sehari. 5 je, tak banyak. Tapi, tue p0n dah ambik masa... Nak fahamkan lagi, nak ingat balik formula. Mase tue, mmg terfikir...ape la gunanya result excellent dulu, kalau tak boleh nak apply ilmu tue skrg nie.
Sebab tue, aku benci org yg dop bangga2 dgn A. A banyak, tapi realitinya, tak faham ape, baik tak payah.
* Ini bukan ayat pasrah.

Nuhaaaaa,, dah study ke belom? Jawab soalan tak kat umah? Calculator bile nak beli...? Ermmm...

kat luar tu kaler ijau, tp aku google tak jumpe lak kaler ijau. Yang ade pink...malas nak upload, serabut mata.
Ni khas untuk exam probability....
Harga mmg liat gak nak beli....

Ni pulak khas untuk exam financial maths...
Harga mmg kaw!

Yang ni pulak, kalkulator biasa yang selalu kite guna tue.


Satu course, 3 kalkulator, banyak exams.....
Tapi, buat mase ni...aku tak rase nak beli kalkulator yang first tadi tue. Yang lain tue aku dah ade....
Sebab, duit sedang dalam proses untuk kinabalu...hehe!

Tengah2 ngumpat nuha, tetiba nuha call. Mcm tawu2 jer.....keh3!
K la, nak st0p dah. Nanti nuha anti blog aku....hoho!

No comments: