"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, February 25, 2012

saat kita gembira, mungkin ada yg bersedih....

Assalamualaikum,
Bangun pagi, kepala ligat memikirkan, apa yg aku nak post hari nie. Dah banyak kali org suruh aku update.... Aku p0n tak tawu, nape otak aku tepu sangta skrg nih. Dulu, memanjang ada idea...skang dah blank sampai tahap aku malas nak bukak bl0g. (Ye ke malas? Teeeettt!)

Sambil2 menyelam dalam dunia fb org lain, aku cari jgk info2 best...kot2 boleh diselitkan secara berhemah dlm bl0g nih. Dan aku terjumpa statement daripada sorang senior sekolah aku.


"‎:: tetiba teringatkn dia..rindu sgt..xsgka dh nk dekat 6taon dia tggalkn kita..rsa mcm bru je dia pegi..klu la dia masih ada,mybe smalam hri plg gembira utk dia..sbb 24/2 besday dia..n klu dia msih ada msti bnyk hadiah yg dia dpt mcm f0rm2 dlu..tp ALLAH lbih sygkn dia..ak doakn moga kau tenang di sana & moga kau ditmptkn dikalangn org2 yg beriman..al-fatihah utk arwah NURIY ZARKASYA HANNA BINTI AMIR.. *ak sentiasa ingt kau SAHABAT..ak xpenah lupakn kau..ak rindu kau sgt3.. =( :: "


Tanggal 24 Februari 2012, saat di mana aku dan SISPA sekalian tgh bergelumang dgn rasa happy while celebrating one of our family's befday....saat tue jugak la, ada insan lain yg bersedih atas pemergian sahabat tersayang.
Yup, she is my senior. And yesterday was her bestfriend's befday.
Kak Nuriy meninggal masa aku form 3. Aku baru balik h0stel. Sampai jer bilik, nak gi rokol...sorang kwn aku gitau, kak nuriy dah meninggal. Innalillahiwainna ilaihirajiu'n.

Atas sebab apa dia meninggal, aku tak nak citer kat sini. Mungkin, kalau aku citer...ada yg sebak or sedih. (One of her friends is my bl0g's follower.)

Apa2 p0n, moga rohnya dicucuri rahmat dan tergolong dalam golongan org yg Dia redhai...Insya-Allah.

Errmmm,
nak citer pasal befday si tirah nie ke tak? Hehe....
Aku tak tawu nak ng0mel ape pasal malam tadi...huhu!

There is s0mething that makes me annoyed last night. Ya-Allah, hindarilah aku dan sahabat2ku dari perkara2 yg Kau murkai. Jauhkan kami dari keseronokan dunia yg melalaikan kami.

So, aku tak nak fikir sgt dgn tarikh semalam. Utk yg happy, beringat2 selalu.... dan utk yg tgh bersedih, ingat...Allah telah merancang segalanya.



Hidup perlu diteruskan... 


Renungan utk diri sendiri:
senyum tak bermakna kita setuju,
diam tak bermakna kita marah.


p/s:
 To Tirah, happy belated befday. Moga sentiasa dirahmati Allah =) dan terus berkhidmat dlm SISPA.





6 comments:

lifedreamhope12 said...

sedih pulak bace atas tu.. x sanggup nak abeskan ayat.. sob.. sob..

lifedreamhope12 said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

cahaya iman: time kasih sudi bace, walaup0n x abes... =)

Anonymous said...

benar... dalam suka, pasti ada yg duka... dlam gembira, pasti akan ada yg terlalai.. moga kita akan sering disedarkan dengan cepat dari sesuatu yg melalaikan... =D

Anonymous said...

Assalamualaikum.. mati tu sesuatu yang pasti.. tapi, kadang2 bila org tu tiba2 tak da, mesti terasa kehilangan jugak kan..

moga arwah diletakkan dikalangan hambaNya yang solehah..

Anonymous said...

setuju dengan " senyum tak bermakna kita setuju, diam tak bermakna kita marah" :)