"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, September 16, 2018

TIPS DOA CEPAT MAKBUL

Assalamu'alaikum.


Dari wall FB saya

Ramai orang nak kaya. Mintak sampai RM10k tapi tak tahu nak buat apa. Macam takde sebab tetiba nak kaya. Saja suka-suka mintak, sebab seronok tengok orang lain kaya. Jeles tengok orang lain berjalan sini sana, melancong luar negara, ada kereta mewah, rumah besar. Bila tanya diri sendiri, kenapa nak kaya...tak tahu. Macam segan je nak cakap nak itu, nak ini. 

Mana la Allah nak tolong macam tu. Kita sendiri tak tahu, kita nak guna duit tu untuk apa. 
Kalau ikut kemampuan kita, memang takkan dapat senang-senang RM10,000 tu. Tapi Allah tu Maha Kaya. Mampu bagi. Dengan syarat kita tunjuk kesungguhan nakkan jumlah tu. 
Buat planning sendiri.
Aku nak RM10,000 bulan ni. RM2k nak settle amanah kereta aku. RM500 nak belanja family, kawan-kawan. RM1k nak settle bil tu, bil ni.
RM2k nak simpan untuk kecemasan. Bla bla bla and the list goes on.

Bila kita ada target, ada sebab kenapa nak kaya...InsyaAllah nanti Allah gerakkan kita untuk buat something supaya kita dapat capai target tu.
Nak tahu lebih lanjut, boleh tengok-tengok di page ni ya, Hajar Abdullah.

Okey, ni tips dari Cikgu Ida pulak. Sebelum doa, amalkan ni:

1. Selawat 10x
2. Istighfar 7x
3. Doa
4. Akhiri doa dengan Selawat 10x

Selamat beramal yaa.

No comments: