"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, May 25, 2012

cool k!

Assalamualaikum,

Yup..hari nie hari terakhir before orang pakat2 sambut gawai...ermmm.
Banyak benda yg aku nak settlekan sebelum meraikan cuti gawai di Pahang. Din0batkan sebagai seorang pelajar aliran Sains Aktuari dan berstatuskan Pegawai Kadet SISPA Pertengahan kat UiTM Shah Alam, buat aku rasa hidup nie mmg kena pandai bahagikan masa. 'Cuti' aku kat Pahang tue...atas tiket pegi kursus jurulatih. Aku nak describe p0n, aku tak pasti sangat pasal aktiviti2 aku kat sana, so nantikan entry aku bila tamat kursus tue minggu depan.

Disebabkan masalah2 tertentu, majoriti test dan kuiz aktuari aku ditunda kepada...selepas cuti. Memang best la.....hoh0!
Assignment actuarial programming yg memerlukan tahap kesabaran dan pemikiran yg jitu, serta paduan tenaga yang masyuk daripada jari-jemariku (untuk menaip) + mulut (untuk membebel)...Insya-Allah akan menghasilkan satu kombinasi berkesan dalam menghasilkan kerja programming yang PERGGGHHH!

Tetiba aku semangat yang teramat sangat even aku tengah banyak keja nak buat sekarang nie. Aku p0n tak tawu dari mana datangnya spirit luar biasa tue... Maybe sebab ada insan cabar aku utk dapat dekan lagi semester ni. Ermmm,,, Ok, I'll try =)

Sambung lagi...
Ditambah pula dengan report BEL. Di mana, aku telah ditugaskan utk buat bahagian 'Introduction' bersama2 7 subtopics tue. Memang aku yang pilih tajuk tue... Beria2 nak part introduction. Tak sedar dengan adanya kursus seminggu, haha!

Tapi, takpe.. Aku cuba. Sebab, pendirian aku....
seorang pelajar yg berjaya ialah pelajar yg mampu buat semua yang ditugaskan dgn baik. Dan bukan hanya cemerlang akademik semata2 atau mampu buat satu kerja dalam tempoh yang diberikan. 

Tugas SISPA p0n ade jugak...tapi Insya-Allah aku cuba settlekan malam nie jugak, dengan kerjasama pihak lain.

Ape2 p0n, statement yg sentiasa bermain di fikiran aku sekarang nie ialah.....

"Buat sesuatu tugas dgn ceria, cool, chill...... enjoy the tasks,jobs. And you'll enjoy your life." 

Nanti bebila, kita enjoy kat laut nak tak???


We looked really cute when we are happy....
Erk? Golongan laki suke ke dipanggil kiut? 
Ermm..

1 comment:

Anonymous said...

Aja aja fightingg cik!:))