"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, January 26, 2012

penyakit akan menghapuskan dosa?

Assalamualaikum,

nyum..nyum...anggor

Hari ni plan nak gi ladang anggur
kat Sik, Kedah terbatal secara tak semena-mena bile tetibe jer mengalami gangguan mental kesihatan. Last minute, gitau mak...tak nak g. Mak ngan kak planning lame dah nak gi sane, so aku p0n biar je la d0rang g. Mak kate, gi ar makan ubat.....panadol. Aku tergelak 3 saat, panadol? Bagi aku, panad0l dah mcm ubat manje2 jer...baiknye tidak p0n.

Tapi, gelak2 aku p0n, aku turut je cakap mak. Hehehe.... lepas jer dorang kuar umah, aku try nak online. Tapi, tak mampu. (mcm tak sedar diri jer tgh sakit).
Aku message ar kwn baik aku...saje je nak mengadu manje2. Ternyata, aku mmg tak larat dah. Hagemaru (aku panggil die hagemaru sbb peberet kartun die) call p0n, aku tak terdaya nak cakap....huhuhu!

Aku teringat kat anak kucing, Debab. Gamaknya mcm ni la die dulu? Mase tgh sakit teruk tue... Alaaa, kecik g, tue yg nampak terok tue. Muke tak berdaya + mcm bersalah jer debab tgk aku lap muntah die.

Atas dasar, aku seorang manusia dan bukannya lemah melampau2...aku gi gak min0m air (hagemaru paksa!.... kejam =( )
Dah min0m, aku ter0s gi lepak2 atas katil... Berbekalkan selimut nipis tuh, aku p0n hanyut ar tid0...effect panad0l ar ni.
Panadol: Tido...tido....tid0ooo0000!!!
Aku: Kejam!

Bangun jer dari tid0 (sbb hagemaru message kot), aku dah rase ok sikit. Alhamdulillah, mak lbh mengetahui. Lain kali, makan la panadol, tak payah d0p gelak2 sgt......*terasa aku*

Entah la, aku tak tawu nape ngan aku ni....
Sakit pinggang tak hilang2, dah datang penyakit lain. Asyik tak sihat jer... Tapi, okey ar kan. At least aku nak jugak gelak2, bangun buat keje....
 Kalau time kecik2 dulu, demam jer mesti takde selere nak mkn, nak senyum, malas2, penat, asyik nak baring jer (mengada giler bile teringat balik....*menyampah dgn diri sendiri*)

Ok la...nak gi mun0m air asam lak. Dah kelat dah mulut aku nie....

Mak selalu buatkan air asam  time aku sakit....time kasih mak, sayang mak!

I Love my Mom... =p

# Kalau tak salah aku, tiap kali kita sakit, Allah akan ampunkan dosa kita. Mcm penyakit tue, satu seksaan sebab dosa kita. Tapi, aku p0n tak pasti sgt,,,,wallahua'alam.
Kalau la betol, moga Allah mengampunkan dosa2 aku, ahli keluargaku, sahabat aku, semua yg mengenali aku dan seluruh mukminin dan mukminat.InsyaAllah.


Alhamdulillah, sesungguhnya dugaan itu mendekatkan diri kita dengan-Nya.

No comments: