"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, November 9, 2012

Boboi kucing nakal

Assalamu'alaikum,
Masa yang ada nie, aku lebih suka gunakan untuk rehat. Aku p0n tak tawu napa.
Sem 5 ni, aku rasa sem paling pendek. Maybe sebab, kelas aku banyak dilanyak waktu petang + malam ala2 pelajar masterchef. Waktu pagi yang ada, aku gunakan sebaiknya untuk heeeeheeeeeee.....
Al maklum, spesis aku cukup susah nak study sendiri waktu siang. Aku p0n tak tawu napa. Kalau gi kelas, dah memang nama kena belajar, of course la aku boleh belajar.
Entah mcm mana, aku bukak blog sorang nih. Dia selalu post pasal kucing2 yang dia jumpa + kucing yang dia bela. Masa tue, ada sekor mcm debab. Sedih gak ar...teringat kat debab. Even dia nakal....tp aku sayang sgt kat dia.
Balik hari tu, ada kucing lain. Sesat jugak. Perangai hampir sama dgn debab...nakal, suka main. Tapi over gigit. Tak penahnya dia nak menjilat. Kalau debab, at least ada la jgk naluri nak menjilat2 tangan. Tambah lak, dari kecik...dia dah mmg kenal dgn mak, kak ngan family aku yang lain. So, aku tak teruja sgt la nak over2 dgn dia, boboi.
Even dah ada boboi, tapi still rasa mcm something kurang. Debab jgk... Entah la. Bukan tak boleh terima hakikat. Tapi, mungkin sebab dia kucing first yang aku bela. Dulu, kecik2 ada la jgk main2 dgn kucing. Aku p0n tak tawu kucing tue, bela or dorang menyewa kat umah aku. Kuar masuk ikot suka hati dorang jer....
Apa2 p0n, harap boboi leh ceriakan umah aku. Berkawan, sembang, ngumpat dgn mak, abah time yang lain gi keja.
Pesanan untuk boboi, jgn MAKAN hamster aku. Aku balik, takde 2 ekor bulu2 panjang tue....aku bakar mercun tepi telinga ko. Aku tawu, ko penakut....setakat abah tarik meja p0n, ko dah berdesup lari. Tak payah nak berlagak samseng depan aku.
Pesanan kedua, makan banyak2. Jangan minum susu je.... Ni perot besar, kepala kecik je. Pelik jer aku nengok.
By,
Aku


2 comments:

Anonymous said...

errrrrrrr... nk address blog boboi plak, nak tgk boboi reply apa pd surat tuan dia yg jauh dri mta... huhuhuhuhuuuu...

Anonymous said...

Heheh...ni blog boboi.
boboisesatmaintainkiut@blogspot.com

Dy kate, dy da jarang on9 skrang. Buzy...mak tgh ajar dy cara2 nak siang ikan.