"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, June 3, 2012

sedekah darinya...

Assalamualaikum,
Tengah dok buat keja nie, aku teringat pasal konvo hari tu. Bukan nak citer pasal ragam parents/students yg dah grade tu...tapi pasal s0mething yang aku jumpa hari tu.

Mula aku nampak, aku buat tak tawu jer...... Lepas tue, tergerak hati nak tengok betol2. Rupanya2..... "........."!!!!!!

Banyak la kan kalau nak compare dengan biasa2.
So, aku ambik.... Pastu gi kat HEP nih. Dia p0n tak berani ambik + tak pasti nak buat camner. So, dia pesan kat aku...gi la letak kat tabung surau ke, masjid ke....
Nak cari org yang hilang tue....mmg susah la kan.
Tapi, dia pesan gak... Jangan ambik, buat benda lain tau.
Aku faham nape dia cakap camtue. Takut aku ambik kesempatan ar kan...hehe!

Takpe2, aku post nie p0n pasal....setawu aku, aku kena hebah dulu. Kalau mmg confirm takde org ngaku, baru aku boleh gi serah kat mana2. Dengan harapan, org tue dapat pahala sebab 'sedekah' duit nie.

Tapi, even aku p0st kat sini.....aku p0n tak tawu, betul or tak tindakan aku nie....huhu!

Anybody, help!!!!

* Aku jumpa duit kat bawah kerusi. Mmg tak nampak sebenarnya, tapi kalau tengok betol2....mmg tawu, tu duit. Keh3!!!

3 comments:

Anonymous said...

bg jela kat masjid...

takpun masuk tabung kereta...ngehehehe

Anonymous said...

Mmg nak bagi kat masjid, tapi selalu lupa...hehe!
Tabung keta? Baik masuk tabung pejabat, hoh0!

Anonymous said...

Tabung keta tu tabung kat pejabat la...haish.