"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, March 19, 2012

selamat tinggal viva nuha

Assalamualaikum,
Sekarang nie dah masuk minggu ketiga aku start semester baru. Banyak masa yang aku guna untuk spend dengan kengkawan kelas aktuari aku. Biasa la tue, bila dah ada kenderaan + driver yg sporting…mmg tak penah lekat la keta viva tue kat dlm kawasan UiTM nie. Tapi, atas dasar tertentu…aku nasihatkan nuha, untuk  antar keta die balik umah. Aku nasihatkan je la, dlm aty.... Allah jer yg tawu, betapa aku mengharap, nuha jadi driver aku yg setia. 

Minggu pertama tue, bella ajak gi sunway lagoon. Sebab dulu kami dah plan dah nak gi. Tapi, ditolak mentah2 bila suma pakat2 balik umah terus mase cuti sem tuh. Tinggal la si bella nie terkontang-kanting tunggu ayah die ambik 2,3 ary lepas cuti start. (bella ingatkan plan tu jadi, so die suh ayah die ambik lewat sikit….)
Mmg best, enjoy dgn dorang…main tue, main nie. Tapi, aku kempunan….takleh main satu benda…huhuhuhuhu! NUHAAAAAAAA!!!!!!!
Yang aku pelik yang teramat sgt dgn si minah nuha nie…. Roller coaster tue die minat gile2, naik kapal pusing2 tue die fanatik, naik mende ape ntah…hampir2 cabut nyawa aku, huh!......die obses sgt….. tapi, buat A&D (ascending & descending) die kecut per0t pulak!!!
Part yg paling aku suka, main air!!! Wohooo!
Takleh belah, time id0ng aku ngan nuha tersumbat kemas dgn air….gara2 abg laki yg jage tue. Kali kedua kami buat, nak jer aku tolak mamat tue… biar rambut karat die tue, bertambah karat kena air. Umpama besi dgn air… (lame aku tak belajar sains kimia. Tapi, aku tak rindu p0n…huhu!)
# pehal lak aku dok bersin2 nie? Selingan semasa menaip…
Owh, aku faham!
Bersin nie tanda, ank suh aku tid0 ar tue… dah lewat malam dah nie. Aku tak tid0 g. esok kelas pagi… ye la, ye la…nak ch0w dulu. Bubye…

sblm basah...hehe!

lepas solat, sblm basah jgk...


yang nie, best....hoh0!

minah blkg tue (free hair @ mat salleh), insan yg tidak dikenali. sila abaikan....


Eh2, minah blkg tue. Tawu la malaysian nie baik aty, tp gambar kami jgn la masuk sesuka aty..hehe!




camne kalau aku jatoh? huhuhu!

beruang nie syg aku....mmm, malu ar! Mcm biase, terase nyampah dgn diri sendiri...

Jambatan pjg...



Kat sini, ade org buat bunjee jumping kalau tak salah aku...

Dorang nie over jer, padahal mamat robot ni nak berkenalan dgn aku jer...kaco daun betol!

Ade ke pat0t, si syerif ni tembak aku...
Aku kate, aku SISPA...teros die melutut mintak maaf. Kot2 die tercekik mase mkn, aku tak nak tlg die.... (die tgh mkn durian mase tue)



4 comments:

Ain Syazana said...

lame dah x jenguk ko kat sini hoho :D..amacam g gunung kinabalu ary tuh??

Anonymous said...

Aku p0n dah lama x update sebenarnya, dah takde idea dah skang nie...haha!
Alhamdulillah, ok la panjat gunung tue. Tak ujan, so kurang adventure la kot.... Kalau ujan, aku rasa, aku tak sampai kat puncak....hoh0!

Anonymous said...

bestnyaaa..!!! korang pergi ni, naik tak.. cam banyak gambar dari main.. ahaha.. oke2.. faham2..^^

Anonymous said...

Haha...main la. Kalau nak ambik gambar time main mmg susah ar kan, hehe!
Nak beli...mcm tak mampu jer...mesti mahal kan? huhu