"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, March 11, 2012

kerana tep0ng seluar binasa!

Assalamualaikum,
Banyak mende berpusing2, berlegar2 dlm kepala otak kecik aku skang ni. Aku nak citer pasal insiden tak diundang tapi sebenarnya telah dirancang oleh mereka yg dengki dgn kredibiliti aku sebagai s0rang bl0gger kecik. Bagai mencabar tahap kemajuan bl0g aku, yang dah lama tak update + bosan dgn suasana kehidupan yg simple, biasa2....akhirnya, tanggal 11 Mac 2012 jam 0030 kot.... satu sejarah yg tak sengaja tercipta telah membuka minda dan sanubari aku untuk ter0s bergiat aktif dlm dunia bl0gging! Haha...tetiba semangat. Walhal, aku sendiri malas nak bace ayat pjg2 nih......(kutuk diri sendiri)

Instinct mengatakan aku perlu lari or ayat comelnya....meninggalkan kwsn pejabat ASAP, mmg dah tersemat kemas dlm diri. Cume, aku dilambatkan oleh si Eja...minah Penang. Ape motif die d0p sedap2 duduk atas selipar aku entah. Terasa nak tanam jer die dlm tanah tuh,,,(dah tak nak bangun sgt) KEJAM!

Pada saat genting tu la...tetiba datang satu lembaga yg entah dari mana. Tapi, aku yakin....dari area makanan2 sedap yg dah kehabisan st0k tue. Aku yakin! 100%!

Mase tue la, kelibat serbuk2 putih atau nama p0pularnya tepung penaik keluaran giant kwn dorem0n.. bermain2 dgn penuh asyik kat depan mata aku. Dah alang2 kena, aku malas nak riuh2.... So, dgn muke pasrah (aku dgr ade org kate...AJ muke pasrah...), aku direjam halus dgn tepung tu.

Niat aty nak balik jer terus, memandangkan..aku mmg tak berminat dgn aktiviti2 tepung menepung nie. Tapi, atas dasar SISPA is my second family + just enjoy the moment.... aku nekad, mencari kelibat lembaga tadi. Ke mana die menghilang? Nak ny0rok???
Nak balik awal,,,,? Ermm, es0k Ahad...CUTI! Pejabat tak bukak secara rasminya.....

MUahahahhaHAHHAHAHA!!!!


 Idea jahat terlintas di fikiran. Tetiba rase sayang yg teramat sgt dgn lembaga tersebut, Rase nak peluk2 die.... Biar sumer serbuk2 halus tue tercalit kemas kat baju beliau.

Dah pening aku berpusing2 kat tempat tue, at last....aku mempraktikkan ajaran Sarjan Azami, Sarjan Azhar & Koperal Jumaah......

  "Berpusing, ke blkg pusing!!!"
dgn harapan, dorang berbangga dgn aku,,,

Aku nampak kelibat manusia tersebut...kat ujung sana. Ape awak beliau buat kat situ???
Slowly I walk towards her.... walaup0n aku tawu, die tgh plan nak balik bilik ASAP.

Sampai kat ujung tue, aku terus naik sheikh, gi kejar PN DILA! Dah mcm kene rasuk c0z aku lame tak pecut....gian pulak rasanya.

Niat tue nak bagi kene tep0ng jer, camne leh jatuh ntah..... Angin tiup kot...
Sampai koyak seluar Pn Dila...dah mcm ade pisau toreh seluar die jerk... Aku tak tawu sape buat. Tapi, aku rase...pn dila gune pisau pot0ng kek kot... Baru nampak mcm aku ni ganazzz...


Nie la wajah lembaga tue.... Ermm, yg sebelah kiri korang tuh. Yg belah kanan, baju merah tue...baik.
Lembaga tue p0n baik gak (pd awalnya) C0z, suapkan aku mende ape ntah...dorang panggil nata de coco. Aku tak mkn sgt...pulun minum air die jer. Yg buah2 tue tak nak masuk dlm mulut aku. Sedih, majok, terkilan, terase aty ngan laici dan kerabat2 yg ade dlm tuh.... Sob3!



Balik jer kolej, aku ter0s gi cari Pn Dila. Mane die ek? Ooo, tengah nanges rupenye....kat sebalik loker, UH? Tak kiut ar nanges situ... cube cari port, nanges blkg teddy bear ke, baru sweet! (Mood: Gile)

Sementara Pn gi basoh luka terhiris beliau (rasanya terhiris la, ke terseret???)... aku usya2 bilik tue, cari seluar yg dah jadi mangsa bencana. (Pelajaran MKN 20 dalam Pertahanan Awam)
Walhal Pn dah tunjuk dah, seluar tue kat katil yg tak rupe katil tue...mcm ampaian baju, penoh ngan baju....hehe! Ini adalah rekaan si jari2 penulis bl0g. Tidak benar sama sekali. Kalau nak percaya p0n, takde salahnya,,,,dialu2kan.

Bukan usya nak tgk koyak tue...tapi atas sebab lain. So, nantikan la hari es0k... Ape yg aku dapat hasil daripada penelitian aku terhadap seluar caca marba tue.

Ok, bubye untuk di sini. Aku dah ngantok + sakit blkg. Tukang urut dah tid0...so, aku p0n nak tid0 jugak. Kang bangun lewat lak es0k. (Niat mmg nak bangun lambat...hoh0! Ape punye anak org ar nie... Eh? Ape punye anak dara ar nih.... Tawu kat mak aku, mesti mak kata...."Biasa la tue, kat umah p0n mangkit lambat."
Alaaa,mak bagi kantoi. Diam2 sudah la...... Shhh...huhu)

Ape2 p0n, thank you for celebrating my befday even dah lepas lame dah.... InsyaAllah, I appreciate it. (> ,<)

No comments: