"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, August 27, 2011

vibrate manja si f0n2

BuZz!! BuZz!!
Terganggu seketika em0si aku yg tengah best guna ‘skrin sentuh’. Eh, sape pulak msg nih? Sambil mata mengarah tepat ke butir2 berlian yg colourful tue (tgh main game jewel), tgn kiri aku pantas menekan button keypad lock kat f0n aku.

Pengalaman TER-online sebab f0n ada dlm poket, menyebabkan populariti ringgit Malaysia 10 jatuh ke anak tangga beberapa syiling kecik berkilau...buat aku lebih berhati2 dalam menangani masalah ke-tidaksengaja-an tertekan keypad. Aku mula mencari inisiatif ‘kunci keypad’ untuk mengelakkan tragedi pisang berbuah 2x.
Tapi, secara tamaknya aku terfikir...”Kalau pisang berbuah 2x, banyak la rezeki untuk monyet kan?”

Kesibukan menatap game tidak menghalang aku untuk membuat jelingan pantas ke arah nama pengirim msg yg rindu kat aku tuh.
Uiks!! Terhenti seketika aku dari aktiviti touch2 de screen bila aku selesai mengeja nama si pengirim.

“ 1 message received”
Aniz UiTM

Apa kes minah nie antar msg kat aku nih? Aku tekan button ‘Read’, walaup0n aku sekadar nak ‘See’. Terpaksa juga aku tekan button tersebut, sama ada rela atau p0n tidak.

“Salam..aj,k0 jual t0p4 lg x?”

Hahaha, tersengih2 aku baca!
Desperate sangat ar ni, sampai cari topup kat aku yg tgh masyuk ada kat Penang ni...hehe!

Sorry ar, time2 cenggini, aku tak jual la topup. Aku p0n, kredit ciput jer ni haa. Tak mampu nak dibuat sembang atau menabur fitnah dgn org lain.

...............

Aku p0n sambung main game aku yg tertunda tadi...tapi, hampa sebab kalah. Sob! Sob! Sob!





No comments: