"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Tuesday, June 7, 2011

pabila aku sel0ngkar almari


Assalamualaikum...

Entah mcm mana, aku tertarik dgn t0pi KMKN yg aku dapat masa Hari Koku dulu. Masa tue, aku pegang sepanduk utk team Sains Hayat, heheh! T0pi tue ada dalam almari. So, masa aku mundar-mandir...tak tawu nak buat apa dalam umah aku tu, aku terpandang la mende putih berlambangkan KMKN. Terdetik dalam hati nak sumbat dlm bl0g aku yang tak seberapa nih...


yang nie plak, t0pi yg aku dapat masa j0in kawad kaki sek0lah.
yang nie, kami lawan kat Pusat Koku, Johor.
Leceh dan mencabar c0z padang kawad tak rata. Curam mcm apa gi. Masa nak ke belakang pusing, mmg badan aku hampir2 melayang...huhu! (naseb b0leh c0ver, keh3!)

tercalon utk anugerah Koperasi Sekolah Terbaik. Tapi, tak dapat. Bukan rezeki...
Berpeluang gi  rumah anak2 yatim...
ada sorang budak kecik nie, amek no aku ngan kengkawan lain....tapi tak penah call p0n, hehheh!

Topi ni, masa lawan kat Putrajaya. Putrajaya p0n mencabar gak!!!
Lawan kat mane ntah...(aku lemah sikit area KL nih, pen0h dgn seksyen)
Tapi, tempat kami lawan tu bukan atas jalan tar...
Kami kawad atas tile! Yg kadang org b0h dalam umah tu...
Bayangkan la, tile dah ar licin. Org kawad mestila pakai ladam...
Yang aku lagi gempak... tak cukup dgn ladam, aku tambah ngan paku payung! Bukan sek0tak dua utk sebelah kasut, tapi 4,5 kotak! Parah gak ar nak cover tak m0 bagi jatuh, huhu! Alhamdulillah, tak jatuh..keh3!


Nie bukan gambar team aku. Aku amek dalam internet jer...
Gambar team aku takde...cikgu aku buat vide0 tapi masa bila ntah, bateri abes! Frust gila aku, hahah!
Nie bkn tapak kawad ni... tapi cuba korang tgk kat lantai tile yg kaler kelabu tu. Mcm tu la tempat licin kami kawad.....huhuhuh!


Saidina nie, aku ngan kak, abg aku selalu main bila kami kumpul (aku, abg aku balik dari tempat belajar)
Best...!!! (walaup0n aku selalu kalah, hahah!)
Aku tak minat main monopoli...duit kecik sgt, huhu!

Saper sangka, setelah 5 tahun, aku still lagi simpan jadual exam PMR nih.
Elok lagi, takde berkedut langsung...sbb aku simpan dalam file sijil, haha!

Yang nie bahagian dalam jadual PMR tu.
Cantik plak! Kalah buku nota aku....huhu!

Nie, surat tawaran aku masuk matrik. Apa m0tif aku simpan lagi benda2 ni, aku p0n tak tawu....

Slip yg palin atas, slip UPSR.
Yg tgh2 tue plak, slip PMR.
Yg paling bawah...apa lagi kan? Slip SPM la....hoh0!

Nie slip UPSR aku. Nampak tak nama sek0lah aku?
SRK St. Agnes.....aku dulu sek0lah kat Sabah. Betol2 sebelah sekolah aku tu, church! Malaysia kan membenarkan agama lain utk dianuti asalkan agama ISLAM tetap menjadi AGAMA RASMI Malaysia.
Kalau ada yg tak puas hati, sila balik ke negara asal....sbb ini tanah Melayu.
~wasiat sultan~
(tetiba patriotik.....hoh0)
aku sayang melayu dan Islam. Tapi, aku suka akan perpaduan antara berbilang kaum meskip0n aku bekas kolej MARA dan skrg sbg pelajar UiTM.

masuk part sijil plak.
Nie sijil tamat sekolah..dpt time Graduasi sekolah aku.
Ape? Korang ingat sekolah asrama harian mcm kami, takde Hari Graduasi? Kami p0n pakai jubah la....



Entah mcm mana boleh terlupa ntah. Sijil nie bergulung sebenarnya, lupa nak bukak...tertindih ngan s0mething plak. Mmg jadi tak cantik dah ar....huhu! abes berkedut... =(

Kalau tak salah aku, nak amek kuiz ni kena bayar rm10.
Rasa mcm bayar tue utk dpat sijil kebangsaan jer sbb aku mmg lemah kimia2 nih.

yang byk2 ni...k0leksi peribadi aku,hahah! Nie la result exam aku dari aku form 1 sampai la form 5.

file sijil KMKN




bila difikirkan dan diingatkan kembali...aku tak pernah berbangga dgn pencapaian aku sbg Ketua Aspuri (KA).
Mungkin sbb, aku gagal melaksanakan tanggungjawab tersebut...
Sebab tue la, aku serik utk memimpin.
Tapi, ada member aku pesan...kegagalan dulu, tak bermakna kita akan gagal lagi.
jadikan ia sebagai pengajaran... mungkin itu akan menghasilkan sesuatu yang lebih berharga dlm sebuah kepimpinan. InsyaAllah, thanks my fren! =)

Jawatan yg paling aku tak suka....mcm mana aku boleh dapat ntah.

Nie plak koleksi sijil2 kawad aku....

Sekian saja daripada aku utk entry pepagi buta ni. Dah takde idea sgt nak merapu atau dik0ngsi bersama2 anda....hoh0h0oo! Have fun! =0


No comments: